Zpráva 4. (26. a 27. 9.)
Během krátkého týdne jsme i tak docela pilně pracovali.
ČJ
- určování pádu, čísla, rodu (životnosti), vzorů u podstatných jmen - je potřeba doma trénovat pádové otázky a určování pádů podstatných jmen ve větách; děti stále mají velký problém určit pád slova ve větě
- zabývali jsme se tím, co je to popis a jaké druhy popisu známe
- popisovali jsme ve dvojicích obrázky a snažili se mluvit co nejpřesněji od důležitých věcí do detaily
- pokusili jsme se pouze krátce popsat oblíbenou věc/hračku
- znovu jsme opakovali pravopis u sloves v přítomném a budoucím času
Příští týden: kapitola Vynalézali jsme - dokončení
M
- práce s desetinnými čísly
- zaokrouhlování na jedno desetinné místo; zaokrouhlování na celé koruny
- měření a záznam do vlastní tabulky
- porovnávání a řazení změřených časů
- slovní úlohy - záznam důležitých informací - oprava domácího úkolu
- zlomky - zápis např. jaká část hodiny je 30 minut a naopak zapsat např. 1/4 hodiny = 15 minut
- kombinatorika
Příští týden: stále opakujeme
AJ
- opakování tvoření množného čísla
- There is/ There are
- popis obrázku
- hláskování slov, záznam slov podle hlásek
Příští týden: opakování, propojení angličtiny s matematikou, kapitolka Culture
PŘ
- práce s mapkami ČR - průměrné teploty, průměrné srážky, půdy
- mapa zemědělství ČR - porovnávání map, hledání v mapách
- pěstování plodin; oblasti pro pěstování plodin
- podmínky pro pěstování plodin, co ovlivňuje pěstování
Příští týden: Na poli - třídění polních plodin, vyhledávání v textu, určování plodin
VL - zeměpis
- práce na pracovním listu - Středočeský kraj, obecně o členění ČR
-děti mají zadaný domácí úkol - charakteristika ČR + práce s mapou; povrch ČR
Příští týden: Hlavní město Praha
Přeji všem pohodový den volna.
B. Kocianová