Zpráva 12. (21. - 25. 11.)
Milí rodiče,
pilně pracujeme, abychom pro Vás na Vánoce měli hotové překvapení. Jinak samozřejmě stále pracujeme i na zdokonalování znalostí ze všech předmětů.
ČESKÝ JAZYK
- podle týdenního plánu jsme zvládli pravidla pro psaní slov s předponami s- a z-
- stále opakujeme předchozí látku - slova s mě/mně
- četli jsme si o tom, jak to chodí se školáky v Číně a co všechno se musí naučit
- víme, že přídavná jména odvozená od jmen vlastních musíme psát s malým písmenem
- máme za sebou další diktát, který tentokrát dopadl docela dobře :-), snad to tam bude i nadále
- trénovali jsme také na počítačích
Příští týden: Opakování, procvičování - předpony s- a z-, básnička – recitace, slohová cvičení, slova přejatá
MATEMATIKA
- zápis zlomků do desetinných čísel a naopak
- jednotky - centimetr, decimetr, milimetr čtvereční
- všemožné úlohy se zlomky
- pojmy čitatel, jmenovatel, zlomková čára, desetinné číslo, desetinná čárka
- čtení zlomků a desetinných čísel
- sčítání a odčítání desetinných čísel
Příští týden: sčítání zlomků, zobrazování na číselné ose, písemné opakování ZLOMKY a DESETINNÁ ČÍSLA (základní - to, co jsme probrali doteď), objem a povrch
ANGLIČTINA
- otázky a odpovědi typu Yes, I am. No, I´m not.
- hra - Kdo jsem?
- poslechová cvičení, trénink rozhovoru, předvádění rozhovoru
- dny v týdnu
Příští týden: dny v týdnu, wh- otázky, opakování celé lekce, trénování na online cvičeních, testík ze slovíček, která mají děti za úkol napsat do slovníčku (ústní zkoušení)
PŘÍRODOVĚDA
- tento týden jsme zahájili opakováním, abychom byli schopni něco napsat a předvést při ústním zkoušení
- při ústním zkoušení jsem vybrala předně děti, které nemají úplně dobré výsledky, protože jsem předpokládala, že se více připraví (bohužel to tak ve většině případů nebylo)
- začali jsme probírat oběhovou soustavu
- také máme k dispozici nejrůznější pomůcky, díky kterým si snad všechno lépe zapamatujeme - kosti, model vnitřních orgánů, plakáty apod.
- děti, které při zkoušení nedopadly dobře, mají samozřejmě možnost přihlásit se znovu - zatím zkouším z opěrné, svalové a dýchací soustavy
Příští týden: pokračujeme v průběžném ústním zkoušení, dokončíme oběhovou soustavu, pomalu začneme se soustavou trávicí
VLASTIVĚDA - ZEMĚPIS
- tento týden jsme zopakovali další tři kraje, ale příprava dětí na opakování se mi nezdála dostatečná
- přestože pracují při opakování s mapou, většina stále nepochopila, že se musí naučit i charakteristiku krajů a vědět, alespoň základní informace - zahájíme tedy i u vlastivědy ústní zkoušení u velké mapy, nejprve na zkoušku, bez špatných známek, uvidíme, jak nám to půjde v tomto předmětu
- domnívám se, že děti jiným způsobem nedonutím, aby se začaly doma systematicky připravovat - tyto předměty již vyžadují opakování i doma
- děti mají za úkol vypracovat Pardubický kraj, který příští týden zopakujeme, případně začneme další kraj (podle času)
VLASTIVĚDA - DĚJEPIS
- trochu jsme se zdrželi u toho, jak se žilo na vesnicích a ve městech v 18. století, protože jsme se pustili po skupinkách do výroby malých plakátků k tomuto tématu, tento týden nám to asi ještě chvíli zabere, nicméně zkusíme se posunout alespoň částečně k tématu manufaktur
- budeme určitě opakovat a i u tohoto předmětu zkusíme nejen písemné opakování, ale i ústní zkoušení, zatím také na zkoušku - písemné až po ukončení většího celku
JAK VYPADÁ ÚSTNÍ ZKOUŠENÍ - PŘÍRODOVĚDA?
- na začátku zvolím jednu z probraných soustav, o které má zkoušený chvilku mluvit takzvaně spatra (případně se snažím jej navést otázkami)
- poté si vylosuje 5 otázek (otázky jsou ze všech témat, které jsme probrali)
- výsledná známka je průměrem toho, jak se dařilo mluvení a toho, kolik otázek dokázal zkoušený správně zodpovědět
Podobně bude vypadat zkoušení ve vlastivědě. Pravděpodobně také připravím kartičky s otázkami, které budou součástí zkoušení. U zeměpisu budu hodnotit hlavně práci s mapou. U dějepisné části zatím zkusíme pouze kartičky.